koirat

koirat
Vanttu, Håp, Rosso ja Suvianne

tiistai 8. lokakuuta 2013

runninki

Jätin Suvin iltatreeneistä pois ja Sadun avustuksella asennettiin se "paina voimalla molemmat tassut" siihen lämiskään. Vanttu osti tämän alkuharjoituksen heti. Mun oma systeemi olikin ihan pölö. Nyt koitan vahvistaa tätä ja kyllä siitä vielä se runninki tulee. Eli koira tulee pikkaisen liikkuvaan lämiskään mun sivulla ja samalla lentää lelu toisesta kädestä, kun molemmat tassut napsahtaa vauhdista siihen alustaan. Hyvä, että ihmisellä on itseään viisaampia ystäviä.
Se sama Satu sai myös Håpin menemään ohjeillaan kaikkein ansaesteiden ohi oikeille esteille. Mä en ihan tajua miten mun olkapäät pitää olla. Jotenkin pitää vastakkaisella kädellä vetää ja uskaltaa liikkua. Vaikka en ihan tajunnutkaan, systeemi selvästi toimi!
Ja tokotuksessa epistolassa oli Håpille ruutu, tunnari, ohjattu, kaukot. Menee liian hyvin. Nyt menee varmasti viikonloppuna pieleen :). Tein ruudun Lentsuopein ja meni ihan agietenemällä sinne! Vanttukin teki ruutua, kipolle kerran, sitten lähetin huvikseni tyhjään ja hitsi vie, sinnehän se ampui. En uskaltanut toistaa. Vanttu haki myös omaa kapulaa lehtien seasta. Kai tässäkin pitäisi edetä. Ja noudossa toi jo mun viereen, vasta sivuun kääntyessä sylkäisi ulos. Jonkinlainen enkka tämäkin.
Lämiskätreenien lisäksi Vanttu teki putki kaksi hyppyä eteen-lähettämällä. Ja viskileikkauksen alkua. Ja pikkaisen niistoa. Ja ihan vaan hypyn tarjoamista. Nyt niin, että hyppy oli poikittain mun edessä. On se vaan kiva treenikaveri ja niin mun käteen sopiva. (ja tänään käsi tuntui sopivan aika hyvin Vantunkin suuhun- eli puri).(Tuhotöiden lista kasvaa joka tunti. En jaksa dokumentoida enää). Jokohan kohta voisi aloittaa jonkinlaisen keppiopetuksen... Jos vaikka tekisi kujaa tai edes keppien ekan välin tarjoamista?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti