koirat

koirat
Vanttu, Håp, Rosso ja Suvianne

keskiviikko 29. tammikuuta 2014

Back to agility

Tai olen mä tehnyt seuraamista ja liikkeestä maahan Vantulla idealla "olen pökkelö".

Eilen pitkästä aikaa pakkanen salli omassa hallissa treenit. Oli meillä ainakin hauskaa, ja minä olin kovin onnellinen Håpin "kii" treeneistä. Ja Vanttu ny mun mielestä on hieno agissa. Mitään ei tietty vieläkään osaa, mutta menee silti mihin ohjataan ja kääntyy mulkerona. Me like. Tarttis varmaan niitä keppejä ruveta vähän enemmän treenaamaan... Ja laittaa pussiin, muuria ylittämään ja rengaskin tekemään edes välillä.

Tänään Turussa pitkästä aikaa Janitan valvovan silmän alla. Näytin ensin missä ollaan Vantun juoksukontaktiprojektissa. No ei oltu sitten missään, niin laitettiin vähän uusiksi. Tai Janita teki sellaisen "viisi treenikertaa viidessä minuutissa" demonstraation. Näytti toimivalta. Minä sain kotiläksyksi tehdä mitä käsketään, EIKÄ soveltaa omiani. Kokeillaan. Eli vähän sama kuin mitä olen tehnyt, laitetaan vaan juoksemaan kontaktipinnan kokoisen kehikon läpi. Ja otetaan heti kaikki ohjauskuviot mukaan. Vanttu näytti (ainakin Janitan ohjauksessa...) ostavan idean ihan heti.

Vanttu teki lisäksi radasta alun. Olihan siinä viilattavaa. Tuli ekan esteen ohi (irrotin kaukaa), ei mennyt huitasuohjauksella putkeen (ei kuulemma menisi puolet kolmosluokan koiristakaan sillä ohjauksella), tuli mun selän takaa pari kertaa, kun katsoin mihin sattuu. No pakkovalssilla meni putkeen ja jalalla työntämällä meni takaakiertoihin. Ja oli taas minusta kiva.

Håp ei oikein päässyt ekaan 30 minuuttiin radallekaan, kun mun ohjausvalinnat oli ihan p:stä. Ja ne tekniikat tänään vallan hukassa. Kokeilin jollain omalla pyöri piruettina (itse asiassa tämä Vantun kanssa) ja lukihan nuo koirat piruettiakin :)  No lopulta päästiin johonkin konsensukseen niissä ohjausvalinnoissa. Edelleen radalla unohdin niisä osan, mutta menihän Hoop oikeastaan puolikivasti. Kotiläksynä voisin opetella twistin, päällejuoksun ja saksalaisen käyttöpaikat. Ja koittaa ymmärtää kanssa milloin käytetään mitäkin? Ja havannoi ne koiran linjat. Älä huuda, vaan ohjaa.

Kovin olin tyytyväinen tämänpäivän treeneihin.

Suvi ei päässyt treeneihin (aika ei riittänyt), niin sai tehdä vähän metsäaksaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti