koirat

koirat
Vanttu, Håp, Rosso ja Suvianne

lauantai 29. maaliskuuta 2014

Ny sitten myös FI AVA!

Hitsi, kun en saa muka kirjoiteltua.
Mutta viime viikonloppuna maakuntakierroksella. Ensin Kokkolassa moikkaamassa vanhempia ja kaksi starttia Håpille. Ekalla noin 18 hylättyä suoritusta 20 esteellä mun hölmöilyn takia. Toka rata oli hieno, mutta tuli ekan esteen ohi. Olin kakkosella pakkovalssilla ja nähtävästi ohjasin itse ohi? Rauno Virran kohtuu haastavat, mutta kivat radat. Hienosti Hopsu haki kepit!, eli treeni alkaa tuottaa tulosta.
Sunnuntaina olikin sitten Jyväskylässä ehkä meidän hienoin agipäivä koskaan. Molemmille koirille kaksi starttia. Ja lopputuloksena neljä nollaa!!!! Jari Suomalainen oli näiden koukeroiden takana. Olisin ajatellut, että hän tekee totaalisesti meille mahdottomia juoksuratoja. Eli etten vaan mitenkään ehdi. Mutta ehdinpäs. Yes! Minusta radat vielä onnistuivatkin hyvin, eli kovin paljoa paranneltavaa. Koiriakin melkein 60. Suvi voitti ja oli kolmas. Håp molemmilla radoilla toinen ja valioitui. Håpin 3 vuotissynttärit ovat ensi viikolla, eli kirjastonhoitaja onnistui tuplavalioitumaan niukinnaukin kaksivuotiaana. Ei ihan huonosti. Ida videoi. Näkyy hiukka sinnepäin, mutta linkki https://www.youtube.com/watch?v=M_lDTrm7FVI&list=UUsoObrFfC7SjS6V2h_ENBxA

Noin muuten olen treenaillut ennenkaikkea Vanttua. Trkmanin temppuilua, laitetaan nyt linkki meidän läksyvideoonkin. Piti tehdä muualla kuin kotona. Menee sinnepäin, mutta tästä videosta sai palautetta " hyvä 2on-2off, auta peruutuksessa kävelemällä koiraa kohti ja tee seinän vieressä, laita painavampi tötterö pyörimiseen, koiralla ei ainakaan ole ongelmaa siirrellä esineitä, jee sammakolle"
https://www.youtube.com/watch?v=iPzAZZQpwcg&list=UUsoObrFfC7SjS6V2h_ENBxA
Kuvaajana Salla, nauru on hänen...

Vanttu on myös tehnyt vinokeppejä muutamaan kertaa, paranee, mutta ei kestä suoristusta. Eli vinona mennään. Rengasonnistuminen jo 80%. ainakin. Ja puomimaassa onnistumis% ehkä 70? Ohjauksiin saattaa tulla hirmu hyvin mun mielestä, tai sitten olen tehnyt liian helppoja tehtäviä. Jahtaa kyllä edelleen mua, mutta nyt olen palkannut mahd paljon maassa valmiiksi olevalla lelulla. Jonne toki välillä juoksee ohittaen esteen. Perjantaina harjoittelin eteen lähetystä. Sitäkään kun en ole muistanut tehdä.

Hurraan kanssa olen nyt ollut kaksi kertaa Janne luona. Ja taas tulee linkkiä. https://www.youtube.com/watch?v=Cr-B-LGNNdg&list=UUsoObrFfC7SjS6V2h_ENBxA
Eihän tuolla vielä olympialaisiin mennä, mutta on se Hurraan raviksi hyvä alku.

Ja muuten nautittu mielettömän hienoista ilmoista ja asuttu metsässä kaikki aika, mitä ei ole tehty töitä.


Kauhiasti mua on kehuttu viimeisen parin viikon aikana. Mitään hamppareita tai muuta kivaa en kyllä ole saanut, vaikka sanovat mun nyt olevan sellainen valiokoira.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti