koirat

koirat
Vanttu, Håp, Rosso ja Suvianne

maanantai 27. tammikuuta 2014

Tokokisat

Ne paniikissa odotetut kisat suoritettiin samalla paniikkimoodilla.

Aamulla oli Håp. Mun tavoite oli saada se samaan vireeseen kuin on ollut nyt treeneissä. Jo paikkaliikkeissä näytti ahdistuneelta. Istuminen kyllä 10, makuu 7 (kaksi käskyä maahan, oli nuustanut koko makuun ajan).
Ekassa setissä kaukot, tunnari, hyppy, ohjattu ja Tunnari hyvä, vähän vino loppuasento. Ohjatussa aika kiva merkki, lähti ihan vinoon ja minä heiluttelin tuomarin mukaan holtittomasti käsiä ihan turhaan, sai kai 6 tai 7. Kaukoissa annoin liian monta käskyä, jätti yhden asennon tekemättä 0. Hyppy hyvä, taas loppuasento vino 9. Ja vaikka meni kohtuullisella vireellä, en saanut yhtään sitä sellaiseksi iloiseksi. Pöh. Tokassa setissä luoksetulo (ny en enää muista mikä siinä meni pieleen, aika ok vauhti ja hyvät stopit, oisko tarvinnut kaksi käskyä maahan). Ruutu, lähti haahuamaan luoksetulon merkeille, tartti toisen käskyn ja varmaan annoin taas niitä ylimääräisiä vartaloapuja 6. Jäi makaamaan ihan eteen tassu reunanauhalla. Musta oli kynsi yli, mutta tuomarin mukaan juuri rajalla. Z ei istunut. Hitto. En ole saanut virhettä treeneissä vaan on ollut niin hyvä, ja taas ei istunut. Pöh. Lopussa seuraaminen ja se oli ehkä meidän paras liike. Sai 8 ja kehuja tuomarilta suorista perusasennoista, paikka hieman elää. Håp jopa vähän edisti!! Tokassa setissä keksin laittaa siirtymisien aikana kiertämään siellä lojuneita z törppöjä ja tämä nosti Håpin virettä paremmin. Kolmostulos, eikä oikein hyvä mieli edes.
No opin, että kaukoja tarttee treenata enemmän. Aloitin tänään ne "uudestaan" ihan läheltä keittiötokona. Ja aamulla tein Z maneesilla. Monta istumista meidän aamuZ:ssa...

Iltapäivästä Vanttu the hulivili. Mä olin itse paska. Noin niinkuin rumasti sanottuna. Paikkamakuussa seilasi ennen liikkeen alkua maahan-istu-maahan (ihan itse halusi nämä tehdä). Mutta itse makuu hieno! Kyllä se pää eli, mutta ei ny ihan niin paljon kuin yleensä. Kaikki kaverit vieressä makasi kuin tatti, sekin toki auttoi. 10p, ja kun luoksepäästävyys oli 10 (kommentilla onpa tämä kaunis koira!) oli meidän ekat tokokympit plakkarissa :)
Seuruu remmissä minä kiskoin (en tajunnut sitä tekeväni) ja koira raahusti perässä. Vapaana seuraaminen samanlaista tuu ny sieltä menoa. Oisko saanut 7, 7.5 näistä. Liikkeiden välissä Vantun sai hyvin mukaan "pompi mun päälle" leikkiin. Liikkeestä maahan ei ollut just ennen kehää tehnyt ja olin valmiiksi ahdistunut. Tein sellaisia jumppaliikkeitä ja annoin varmuuden vuoksi ainakin kaksi tai kolme suullista käskyä...0. Ja Vanttu siis meni maahan, vaikkakin hitaasti... Liikkeestä seis kai teki, en muista mikä siinä meni pieleen (ja en ole vieläkään uskaltanut videota katsoa, tulee paha mieli vaan). Luoksetulo tuli hienolla vauhdilla ja jäi mun viereen seisomaan naama väärään suuntaan sennäköisenä, että etkö heitäkään sitä lelua taaksesi? Toinen käsky ja sillä ok sivulle. Hyppy oli hieno. Odotti käskyä, hyppäsi vauhdilla, seisoi ja odotti vielä istu käskynkin. Ansaittu 10 tästä. 149,5p ja kakkostulos. Joka toki oli ihan kiva, mutta enhän mä olisi muutakuin ykköstä halunnut. Nih. Positiivista oli tuon pikkukoiran asenne. Sehän ei ahdistunut ollenkaan, olisi halunnut mennä seuraavan koirankin kanssa kehään ja tavallaan menikin, kun karkasi sinne...

Vanttu ehkä ylitti oman osaamistason ja minä alitin. Niin kiukkuinen olin omaan torveiluuni, että aamulla tein Vantun kanssa maneesipeileillä seuraamista, liikkeestä maahan ja sivulta maahan vain keskittyen OMAAN paikkallaan oloon. Pakkohan mun on oppia??? Ehkä mä inhimillistän koirani, mutta jotenkin musta Vanttu oli tänään aikuisemman oloinen ja jotenkin kovin tyytyväisen näköinen aamulla reeniessämme.

No mä ilmosin nuo molemmat ens lauantaiksi kisanomaisiin treeneihin samaan paikkaan. Täytyy miettiä, mitä tekisi, että saa Håpille ylläripalkan ja Vantulle vaan "ratakokemusta".

Viime viikolla oli kaunis aurinkoinen päivä. Vanttu sai hetken juoksennella Hurraan kanssa, sitten joutui remmiin. Muut olivat autossa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti