koirat

koirat
Vanttu, Håp, Rosso ja Suvianne

lauantai 22. helmikuuta 2014

Yes!

Ja linkki videoihin. Kiitos taas kerran ja iso sellainen Esalle ja Outille tästä!http://www.youtube.com/watch?v=IrhcgUEunKg
Hyvinkäällä kisoissa. Jari Helin tuomarina ja lupasin tykätä hänen radoistaan, koska HÅP voitti hypärin.  Rata oli aika haasteellinen, Suvin kanssa olin jo käynyt tiputtamassa pari rimaa ja ohjaamassa yhden hypyn ohi. Håpilla oli nolla alla (ei kait edes kauhean huono?) neljänneksi viimeiselle esteelle. Sinne ei ehtinyt valssiin eli tein edellisen vaan lähettämällä kaukaa taakse, suunnitelmassa oli poispäinkäännös seuraavaksi ja hypyn edessä oli ammollaan putkenpää. No minä vaihdoin ohjaukseksi "paniikki", huusin ties mitä , Håp pysähtyi, kääntyi ja koska on kiltti, hyppäsi oikean esteen. Siitä nollalla ne loput muutamat ja maaliin. Nollia ei tainnut nopeille koirille kovin montaa tulla, eli aika riitti voittoon ja hitsi, kun olen onnellinen. Nyt pääsevät molemmat koirat karsintoihin. Yes, yes, yes!!!
Håpin seuraavalla radalla tiputti ekan esteen, mulkaisin ja taisi ottaa itseensä. Ei osannut putki/puomi erottelua- molemmilla kerroilla valitsi väärin. No tietää mitä harjoitella. Vikalla radalla tuli sitten ekan ohi??? Tuolle ei kyllä yhtään saa näyttää olevansa harmistunut. Eikä ne kontaktit ole haluamani laiset- jos nyt vaan vaatisi sitä oikeaa paikkaa, ehkä ne siitä?
Suvin tokarata muuten ok, en ehtinyt puominjälkeiseen elämään ja hyppäsi yhden ylimääräisen vinohypyn. Suvi pitää laittaa kontaktikouluun, alkaa taas olla kisoissa puomi vähän nopsakka. Josko kävisi jossain epiksissä? Vikan radan Suppana teki kaikinpuolin aika ok. Puomi räkäinen ja koska puominjälkeen oli takaakiertohyppy ja mä olen hidas, meni siinä aikaa, kun huutelin ääniohjauksella koiraa odottelemaan mua. Taaskaan ei nollilla sillä radalla juhlittu- voitti!
Ja Suomi voitti USA:n. JEEE! Miten mä melkein itkeä pirautin, kun radiosta kotimatkalla pelinjälkeisiä haastatteluita kuuntelin?
Vanttu kävi palkintopallilla (se on tärkeää harjoitusta tulevaa varten) ja teki vähän putkea ja paria hyppyä lämppäesteillä. Ja luoksetulon, ei pysynyt. Ja seuraamista. Se on vaan niin kiva sekin. Nih.
Jos olen rehellinen, kaksi nollaa kuudesta ei ole hyvä. Kun hyviä ratoja oli kait ne pari Suvin rataa (ja niidenkin kontaktit ei hyvät) Mutta en jaksa nyt surra. Håp on viimeyönä varastamansa ruoat ansainnut!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti