koirat

koirat
Vanttu, Håp, Rosso ja Suvianne

tiistai 1. huhtikuuta 2014

Turkua ja Alenia

Suvikuulilla eilen kolmivuotissynttärit ja Pörjellä tänään 4v!
Synttärilahjaksi Satu oli ostanut Rotille Turkuretken ja minä pääsin vähän kuin siivellä kans. Aika luksusta. Jaakko vei Rotia. Eleettömästi, kävellen ja hitsi kun meni hienosti. Videollakin on, yritin lähettää omalle koneelle iPadista ja vain osa tuli. Mutta laitetaan edes pätkä.https://www.youtube.com/watch?v=j11XLiZHLRQ&feature=youtube_gdata

Janita katsoi Håpin menoa. Minä en keskittynyt, huonoja ohjausvalintoja ja en sitten yhtään ymmärtänyt miten valssilla voi peruuttaa... Mutta luulen taas oppineeni jotain. Kiitos koutsille, ei ole helppo tie tää mun opastaminen.

Tänään Alenin opissa. Tais olla mulle eka kerta? Håp on kyllä aika ihana kurssikoira uusille jutuille. Sehän menee millä vaan ja selvästi puhui kroatiaa... Mun eka rata oli taas ilman ajatusta. Omalle vuorolle saimme paljon ohjeita miten tehdään, yritin muistaa ja menihän tuo. Siinä takaakierrossa vastakädellä ei saa kääntyä koiraa kohti, vaan tuijota sitä siivekettä. Takaakiertokäsi EI SAA nousta ylös. Ota myös uusi käsi aika ajoissa mukaan, niin tulee tiukempi käännös. ÄLÄ lähetä valssissa, takaakierrossa kättä ylös ja kauas. Koska Håp myös menee kauas. Mutta Alenin mukaan osaa kyllä kääntyä, jos mä käännän.... Tais tykätä tai sitten vaan sanoo jotain positiivista kaikista (ja kaikki on jonkun hänen koiran sukulaisen näköisiä. Håp oli jonku pennu näköinen). Ja sylivekissä käy selvästi sen esteen edessä vekkaamassa, ja lähde ajoissa uudelle esteelle.  Ja mieti linjoja. Tykkäsin. Ai niin, ääntä olisi hyvä käyttää apuna.

 Pieni pystykorva haeskelee kait oravia katseellaan. Tänään taas osaan arvostaa sen hiljaista älykkyyttä ja sopeutumiskykyä. Helpompaa koiraa on vaikea löytää.
Ja tässä koirassa ei ole hiljaisuutta (eikä ehkä sitä älykkyyttä). Iloa ja toimintatarmoa senkin edestä. Koska tokotreenit aika kevyet tällä hetkellä, Vanttu on aloittanut omatoimiharjoittelun. Rallattelee tokokapula suussa pitkin pihaa, osallistuu myös leikkeihin muiden koirien kanssa kapula suussa. Ja tule välillä miljoonaa, hyppää syliin ja ponkaisee mun rintakehästä vauhtia jatkaakseen matkaa (kapula voi hyvin pysyä suussa koko tämänkin toimituksen ajan).


2 kommenttia:

  1. Puppy on Alenin muistaakseni ensimmäinen bortsu, Germal Handy Lass. Eli iso kunnianosoitus (kai) :)

    VastaaPoista
  2. Ai. No sittenhän mä olen hurjan otettu siitä kommentista : )

    VastaaPoista