koirat

koirat
Vanttu, Håp, Rosso ja Suvianne

keskiviikko 20. elokuuta 2014

Tokokoe

Vantun kanssa ex tempore kokeessa. Otetaan nämä nyt maksettuina treeneinä, niin ei niin harmita puolivalmiilla koiralla tai ohjaajalla kokeissa käydä. Tällä kertaa osasi paikkamakuun (ei humautettavaa, 10). Sekoitettu liikejärkkä. Hyppynouto ja metallinouto 9. En tiedä mistä meni piste, teki hyvin (eikun metallin tais palauttaa osittain ravilla?). Seuraaminen kauheaa laamailua. 6. Nyt olin itse rauhallisempi (en osaa olla rauhallinen). Eli en hetsannut, en huudellut jne. Ei ainakaa sitä seuruuta paranna? Istuminen kait 9 (vähän hidas, muuten ok). Luoksetulo ei mennyt sivulta maahan ekalla, maahan liikkeestä kaksi käskyä 6. Tunnari, ihan tyhmä. Oli kyllä epävarman oloinen, mutta otti ekan mihin nenä osui ja toi sen sikarina suussa 0. Ruutuun lähti väärään kulmaan, tuli takas mun luo, uusi lähetys ja ok paikka, maahan käskyllä istumaan. Ja siitä toki maahan 0. Kaukot aika kivat vaihdot (siis tekniikka), taas kaksoiskäsky sivulta maahan ja varmaan joku niihin vaihtoihinkin 7.
Jäi varaa parantaa. Ei välitä sateesta. Noin positiivisesti ajateltuna.
Ja mä sain mun lempparilelut takas! Olin jättänyt ne Karkkilaan ja ihanasti sieltä palautuivat ystävällisen tokoaktiivin toimesta.
Noin muuten, Vanttu ei ehkä sittenkään ole ihan niin vahva hermorakenteeltaan, kuin äkkiseltään luulisi. Sehän on rohkean oloinen meidän laumassa ja lauman mukana joka paikassa. Nyt se on pari kertaa ollut mulla yksin mukana. Säikähti kaatunutta roskista ekalla kerralla ja tänään talleilla halusi jäädä autoon ja ei uskaltanut tulla ulos häkistä. Täytyypä ottaa se nyt aika usein yksin reissuun mukaan, että tottuu elämään ilman Suvin ja Håpin tukea.
Tokoa on toki treenattukin, kun on noita kokeita. Pitäisi mennä uusiin paikkoihin yksin. Vanttuhan on aika pätevä näissä "teen yksin ilman häiriöitä" treeneissä. Keskittyy, tekee nopeasti ja tarkasti ja useimmiten oikein. Se on vasta ne häiriöt, missä laamailu ja koomailu tulee esiin. Hohhoijaa. Syyskuun puolessavälin alkaa agiura(kisat siis) ja en taida ehtiä saada siitä VOI koiraa ennen sitä (tai siis ykkösVOI koiraa).

Agissa Vanttu on pähee. Sehän menee aika kovaa, kepitkin parantuneet vinokeppitreenillä, kontaktit nopeutuu (ei vielä tarpeeksi nopeat) ja osaa irrota ja osaa kääntyä. On se mun kädessä kiinni, mutta eilen Sadun ohjeilla saimme Vantun aika ok lukemaan rataakin mun roikkukäsien sijasta. Tykkään.
Rimoja tulee ehkä muutama liikaa, mutta ei vielä ihan ahdistukseen saakka. Eilen oli osa rimoista 65 (osa 55) ja oisko ottanut koko treenin aikana yksi tai kaksi alas.

Viikon agimenestyksestä vastasi Ida ja Håp. Voittivat hypärin AST:n kisoissa ja olipa hieno rata. Minä en sitä paikanpäällä nähnyt, mutta Hansku oli videoinut. Nuohan sopivat toisilleen tosi hyvin. Håp  melkein näyttäisi menevän Idan kanssa kovempaa kuin mun?https://www.facebook.com/photo.php?v=10152660302259777&set=vb.536214776&type=2&theater&notif_t=like
(En ole varma, näkyykö muille kuin mun fb kamuille).



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti