koirat

koirat
Vanttu, Håp, Rosso ja Suvianne

maanantai 4. helmikuuta 2013

arki

Siunattu arki. Töissä lepäämässä :).
Koirulit saivat juoksennella siellä täällä, omalle tallille otin pitkästä aikaa Hertan mukaan ja ai että vanharouva oli onnellisen näköinen "lenkkeiltyään" 100 metriä hakemaan vettä Hurraalle. Näin rankan päivän jälkeen onnistui vielä huijaamaan iltaruoan sekä Mikalta että multa, varmasti Hertan mielestä tosi nasta maanantai.

Håp on mennyt Idan temppukoulussa ekaa kertaa seisomisesta pum asentoon. Ei vielä kovin varma temppu, mutta makeesti lapsi on opettanut sen- viisaa kahdella sormella ja sanoo pum- Håp kellahtaa kyljelleen. Voi tuota vielä hioa ja ei oikein malttanut aksahäiriössä hallilla tehdä, mutta musta on makeeta, kun lapsi osaa opettaa jotain ja koira oppii. Ihan sama mitä. Lisäksi Ida sanoi haluavansa aloittaa tokon. Mieluiten Suvilla, kun sitä äiti ei ole opettanut- olisi kuulemma kivempaa opettaa koira itse eikä opetella äiskän juttuja... Ja niin teki Suvi elämänsä ekat kaukot tänään. Vaihtoina oli istu-maahan-istu-seiso ja kappas osasi seis upp käskyllä. Onkohan katsellut Håppia??? Ja ehkä vahinko, mutta teki kaikki vaihdot ihan tattina paikoillaan.

Illalla Anun treenit. Kiva radanpätkä, jossa sai harjoitella pakkovalssilla kolmas hyppy, viskileikkauksella sama ja mun uusi suosikki heiluvakäsijapanilainen kolmantena vaihtoehtona samalle. Olen nyt tehnyt japanilaisen kahdesti Anun treeneissä ja ihana Hooppa menee yli esteiden joka kerta. En viitsi kokeilla Suvilla, saattaa olla suvitusohjaus sen kanssa. Aion nautiskella lapsikoirani estehakuisuudesta ja kuvitella osaavani nämä ohjaustekniikat. Samalla radalla sai sivuirrota keinusta ja edelleen Hopsu menee loppuun asti (ja ihan pikkaisen ei odota saa vapautusta). Voip olla, että mun uusi kontaktitreenausmetodini ei saa yleistä hyväksyntää. Mä aion jatkaa niin kauan kuin itse luulen sen toimivan. Minusta Håp menee puomin ja keinun nyt jo nopsempaa, ehkä se vapautusosa on vähän enemmän hakusessa (Suvilla se on ollut hakusessa 6,5 vuotta), A:n juoksi läpi ilman virheitä tänään sekä mun että Idan kanssa, ja on sekin nopeampi kuin Håpin ex A. Näillä mennään ainakin huomiseen, ensi viikkoon tai ensi vuoteen- äkkiäkös mä muutan systeemiä, jos nykyinen alkaa tökkiä. Ja sitäpaitsi maailma ei kaadu, jos yksi koira joskus loikkii jonkun kontaktin. Mutta mun maailma saattaa kaatua, jos se sama koira hiipii kontaktin :)

Tuleva tokoharrastaja viikonlopun haastatteluosuudessa. Mulle totesi haluavansa oman koiran, saisi kouluttaa siitä oikeasti osaavan ja hyvän...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti