koirat

koirat
Vanttu, Håp, Rosso ja Suvianne

perjantai 8. helmikuuta 2013

UPM

Metsäyhtiö, jolta Sadun mukaan mun pitää ostaa metsää, että meidän tunnaritreeneihin jatkossakin riittää kapuloita. Ja mun koirani ei siis tee kapuloista tikkuja- eilen vaan toi ehkä viisi väärää peräkkäin. Ja haki niitä myös eksoottisesti käymällä hallin sivustalla olleen puomin kontaktin tatsaamassa, haahuilemalla sinnetänne ja tiesmitä. Saattaa olla, että meillä meni omakin sekaisin jossain välissä. Minkäs teet (paitsi treenaat lisää). Samat tokotreenit jatkuivat maata haistelevalla seuraamisella. Tosin tämä oli puolitarkoitus. Ahdistuin, kun kokeessa jäi jälkeen ja söi maasta. Eli nyt sitten laitoin nameja sinnetänne ja aloitimme seuruun namien keskellä. Laitoin ekan yrityksen jälkeen remmiin ja nykäisin, kun pää meni maahan. Saattoi tajuta pointin, koska oli aamulla tallilla parempi, vaikka taas kylvin karkkeja pitkin pohjaa. Pieni ongelma on (Satu hoksasi), että mä olen loppakoura ja mun käsistä valuu kokoajan jotain herkkua. Håphan on ilmeisesti tottunut tsekkaamaan maaperän saatuaan mun kädestä jotain. Yleensä aina nuuskiminen palkitaan... Eiliset treenit jatkuivat hyppynoudolla, ja ehkä ekaa kertaa ei tuonut hypyn kautta takas. Ruutu oli kait ok, mutta tässä vaiheessa päätin siirtyä agilityyn.
Aksatreeni meni paremmin. Hauska radanpätkä, jolla piti vauhdista kääntää 180 astetta seuraavalle esteelle. Håp oli ihan ässä vastakäännöksellä ja sitä seuraavalla sokkarilla, Suville toimi parhaiten valssit (niin olisin ajatellutkin), Roti meni kaikilla tavoilla ja Decokelpie oli Hopsun kaksoisolento (tosin D haluaa lisäksi äänikomennot).
Tänäaamuna pikatokot maneesissa. Ruutu, seuraaminen ja iik. Kappas, meni kolmesti maahan myös treeneissä. Eli treenataan lisää. Loppupäivän olleet kotona ja päässeet vain lumitöihin. Eilen olin aamulla maastolenkillä koko sakin kanssa (tai ei Hertta). Pyörätiellä oli poliisiauto, taisivat tykätä, että heppa ja koiralauma näyttävät nauttivan retkestä ja eivät edes huomauttaneet irtokoirista. Melkein kuin rakastamassani Englannissa :)
Huomenna flyball kurssille. Mikan mukaan Håp ei tarvi yhtään lajia lisää. Melkein suuttui, kun kerroin olevani viikonlopun osittain Turussa (ja aksakisoissa ja blinijuhlissa). Elämä on. Håp muuten teki "pum" eilen myös Sporttiksella. Hyvä Ida!
Koko lauma lumitöissä. Vanha Hertta antaa ohjeita ja muut leikkii. Ja olen saanut tokokoepaikan Lempäälään. Voin ainakin hakea sinne viimeksi unohtuneet sormikkaat, jos ei sitä ykköstä tule.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti