koirat

koirat
Vanttu, Håp, Rosso ja Suvianne

maanantai 11. helmikuuta 2013

Flyball

Uusi laji. Ja olipa hyvä kouluttaja. Aloitimme Håpin kanssa täysin nollasta ja sunnuntaina osasi juosta neljä estettä, ottaa pallon maasta ja tuoda takaisin. Ja osasi erillisenä harjoituksena pompata boxille neljällä tassulla ja napata tennispallon (ei vielä "trigger" eli pallo ei lentänyt). Hitsi, kun oli kivaa. Eino Håpin veli oli vähintään yhtä pro, ellei jopa näppärämpi- tästä voidaan tehdä vaikka uusi T&T laji. Tarttis vaan saada semmoiset boxit jostain.

Ja sunnuntai aamuna ehdin vielä aksakisoihinkin. Suville tuplanolla, ekaradalla meni pimeään putkikulmaan ehkä hitaasti, muuten hyvä. Etenemällä 5.15m/s oli vasta kuudes- aika kovaa pitää nykyään mennä, jos voittaa haluaa! Toka rata oli hyvä, teimme jopa tokavikalle esteelle tiukan takaaleikkauksen ja sekin toimi. Rata palkittiin kakkossijalla (72 koiraa). Håpille lapsikoiravirheitä. Ekalla radalla rima alas, jäin vähän mietttimään ja en kääntämyt tarpeeksi ja oli jo putkessa :). Tokaradalla meni keinun ohi mun selän takana. Suvi ei samanlaisessa kohdassa menisi ohi, pitääpä muistaa ohjata joka este tuon pikkulikan kanssa. Positiivista oli taas nopeutuneet kontaktit, hyvä vauhti paikkapaikoin, kääntyminen, jos käänsin. Ja tulee ohjauksiin hyvin. Niitä ohjauksia vaan pitää tehdä...

Tokotreeni mielikuva-asteella. Tai teimme me seuraamista ja iikkiä Ojangossa. Ja jotain kaukoja kotona.

 Jenni ja Håp (Håp tuijottaa Einoa kuin sanoen, että ei oo sun syli vaan nyt on mun).
 Yläkuvassa Eino tuumaa ja Jenni kuuntelee. Alakuvassa Einon tyylinäyte käännösopetuksessa pöydällä.
 Minä olen Håp ja mä oon päässyt flyballkurssille. Ihan en vielä tiiä mitä se on, mutta kivaa täällä on. Ja mul on korvat "kuunteluasennossa".
 Kato ku mun ope on tyytyväinen, jos tästä boxista nappaa tuon kivan pallon!
 Eino hoksasi palloidean tosi hyvin.
Eino matkalla palloa noutamaan. Jenni ja Jaakko kannustavat taustalla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti