koirat

koirat
Vanttu, Håp, Rosso ja Suvianne

torstai 2. helmikuuta 2012

pakkasta

Eikä juurikaan treenattu. Kotona nyt aloitettu kontaktin alaosan opettaminen itseväsätyllä lankulla. Eilen menivät siihen kilpaa, Håp ja Suvi siis. Välillä kapealla lankulle osui neljä takatassua, välillä vain pari... Håp menee aika näpsäkästi oikeaan paikkaan, jos lähetän edestäpäin. Jos pitää mennä mun ohi, on ihan hukassa. Ompahan jotain mitä treenata.

Hertta on keksinyt, että louskuttamalla öisin, menen sen kanssa alakerran sohvalle nukkumaan (jotta saisin itse nukuttua). On se hienoa, kun lapset antaisivat nukkua, koirat aloittavat valvottamisen. Lisäksi Hertan rakko aloittanut minifalskauksen... Meillä varmaan haisee, mutta olen varmaan itse jo tottunut tuoksuun. Muuten vanharouva pirteä kuin mikä.

Saatoin mä Petran maneesilla jotain seuruutusta tehdä, samoin jonkun luoksetulon ja tolpankierrosta leluun. Seuraaminen on mulle ahdistus, kun haluaisin sellaisen tiukasti vierellä nököttävän, häntää innokkaasti heiluttavan koiran ja mulla on semmoinen valuva, löysähkö, irtonainen versio... Olen nyt kuiteski tehnyt seuruunkin lähes kokonaan lelulla, jos siihen saisi vähän virtaa niin. Maahanmenot ja seisomiset tekee kai ihan ok. Ja pysyy kivasti paikallaanoloissa kolmekin minuuttia. Pysyykö sitten, kun Roti tulee leikkiin kutsumaan, jää nähtäväksi:). Samoin hypyssä ei kai ongelmia. Mun vartalossa on ongelmia. (muitakin kuin painoon ja ulkonäköön liittyviä). En osaa olla vilkuilematta koiraa ja kallistelematta itseäni.

Hurraa tekee nyt hankitreeniä, kun kerrankin taas on upeat hanget. Kyllä siinä on sisäänrakennettuna myös passage, en vaan saa sitä ilman puolenmetrin hankea siitä ulos. Hangessa olen nyt tehnyt kokoamisia ja eteenratsastusta ravissa. Samoin ollaan tehty väistöjä, nekin aika hyvin. Laukka viimevuotista parempi, mutta vieläkin sille aika raskasta hankilaukka ja ei jaksa montaa kierrosta.

Håpin ja Suvin kaksi kääntymistaktiikkaa. Ei tarvita kai avaruustiedettä arvatakseen kumpi tekniikka on nopeampi... (Tähän musta perustuu Suvin nopeus, ei sen suoranopeuteen, joka mm. Håpilla on äitiänsä selvästi parempi).

Lisäys. Olin kaupoilla illalla ja koirat oli Jaakon kanssa kotona. Håp oli hipsinyt yläkertaan (kiellettyä) ja avannut kuonollaan jokaisen makkarin oven. Jaakko oli istunut selkä ovea kohti ja katsellut peilistä, kun kuono oli työntynyt ovenraosta ja pikkukoira hiipinyt sisään. Jaakon kääntyessä tuolillaan Håppaa kohti säikähti pienikoira ja pyörähti 180 astetta ja kiisi takaisin alakertaan....

1 kommentti:

  1. Mä pystyn kuvittelemaan, minkä näkönen Håp on ollu hiiviskellessään ja jäädessään kiinni, naurattaa pelkkä ajatuskin :D

    VastaaPoista